Review: Biodermal zonverzorging

dinsdag 4 augustus 2015


Na het prutweer van de afgelopen week waren we wel weer toe aan meer zomerse temperaturen en een lekker zonnetje. Gelukkig zijn onze smeekbeden gehoord en is het weer sinds afgelopen weekend weer een stuk beter. Gister was het een echte zomerdag en ook de komende dagen blijft het weer mooi. Laat ik nu net twee weken vakantie hebben. Ik ga dus zeker genieten van de komende mooie dagen.

Als je op deze dagen lekker naar buiten gaat, is het wel belangrijk je huid goed te beschermen tegen de zon. De zon heeft in deze maanden erg veel kracht en kan veel schade toebrengen aan je lichaam als je jezelf niet goed beschermt. Ik ga dan ook nooit de deur uit zonder een SPF bescherming.
Onlangs kocht ik twee producten uit de zonverzorgingslijn van Biodermal. Inmiddels heb ik ze beiden uitgebreid getest en vandaag vertel ik jullie wat ik er van vind.


Al jaren ben ik groot fan van de huidverzorging van Biodermal. De P-CL-E crème is perfect voor mijn gevoelige, gemende huid en is al jaren mijn vaste dagcrème. Gek genoeg had ik de zonverzorging van Biodermal nog niet eerder ontdekt. Onlangs besloot ik ook deze producten eens te testen en kocht ik de zonnemelk met SPF 30 en een zonneolie met SPF 10.


Zonnemilk SPF 30
De Biodermal Zonnemilk SPF 30 is ontwikkeld om snel een natuurlijke bruining te krijgen, te behouden en de huid tegelijkertijd te beschermen. Met beschermingsfactor 30 is deze zonnemilk voor mij erg geschikt voor een mooie zomerse dag. Hij biedt voldoende bescherming, indien je je natuurlijk regelmatig blijft insmeren. 
''De Biodermal Zonnemilk SPF 30 beschermt je huid tegen de schadelijke effecten van zonnestraling (UVA & UVB). Sinasappelextract in de formule activeert de aanmaak van huideigen melanine in de huid wat zorgt voor een natuurlijke bruine teint. Huideigen NMF vult het vochttekort aan. De formule wordt goed door de huid opgenomen en plakt niet. ''
Het product is verpakt in een mooie strakke fles met een draaidop. Wanneer je de dop hebt opengedraaid, kun je het product uit de fles knijpen. Als je de dop weer dichtdraait blijft er geen product tussen de randjes zitten, maar sluit de fles echt goed af. Handig en hygiënisch. De zonnemelk is dun, voelt fijn aan op de huid, smeert makkelijk en erg trekt snel in. De zonnemelk voelt licht aan op de huid en verzorgt goed. Ik vind dit echt een heel fijn product. Bij regelmatig insmeren (om de twee à drie uur) verbrand je niet en biedt de zonnemilk dus een goede bescherming. Daarnaast heeft het product ook nog eens een lekkere frisse, bloemige geur. 


Ingrediënten:
Aqua, Octocrylene, C12-15 Alkyl Benzoate, Methoxydibenzoylmethane, Ethylhexyl Salicylate, Glycerin, Prunus Armeniaca, Kernel Oil, Dimethicone, Methylene Bis-Benzotriazolyl Tetramethylbutylphenyl (nano), Bis-Ethylhexyloxyphenol Mothoxyphenyl Triazine, Cetearyl Alcohol, Parfum, Ceteareth-20, Tricontanyl PVP, Citrus Aurantium Dulcis Extract, Polyacrylamide, Solanum Lycopersicum Extract, Decyl Glucoside, Diglycerin, Sodium PCA, Urea, C13-14 Isoparaffin, Acrylates/Vinyl Isodecanoate Crosspolymer, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Laureth-7, Allantion, Hydrolyzed Wheat Protein, lactic Acid, Lysine, PCA, Sorbitol, Benzyl Alcohol, Propylene Glycol, Xanthan Gum, Butylene Glycol, Methychloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone. 

Prijs: €19,30 voor 150 ml.



Sun Tan & Protect oliespray met SPF 10
De Biodermal Sun Tan & Protect oliespray met SPF 10 is speciaal ontwikkeld voor de al gebruinde huid. Deze spray is daarmee absoluut niet geschikt voor de eerste zonnestralen op mijn in het voorjaar nog bleke huidje, maar wel nu ik inmiddels een kleurtje opgebouwd heb. 
"De Sun Tan & Protect oliespray zorgt voor een snellere en intense bruining tijdens het zonnen. De spray bevat geavanceerde zonnefilters om de al gebruinde huid goed te beschermen tegen de schadelijke effecten van zonnestraling (UVA & UVB) en vroegtijdige huidveroudering. Deze waterbestendige oliespray voedt en accentueert de reeds gebruinde huid. Dit product bevat geen zelfbruiners.''
Het product brengt gemakkelijk aan met de spraydop en werkt erg hygiënisch. Je kunt het direct op de huid aanbrengen en vervolgens uitsmeren. De spray is transparant en trekt vrij snel in de huid. Na gebruik laat hij een subtiele glans achter, maar vooral op mijn benen vind ik dit juist erg mooi. Omdat mijn armen en benen vrij snel droog worden in de zomermaanden, is deze iets vettige olie ideaal. Als je een vette huid hebt, kun je wellicht wel beter voor een andere variant gaan want deze olie zal de huid dan nog wat vetter maken. Ik gebruik het product om die reden dan ook niet voor mijn gezicht. De zonneolie gebruik ik vaak op doordeweekse dagen als ik de deur uit moet en het zonnetje lekker aanwezig is. Daarvoor vind ik hem erg fijn! Dat ik sneller bruin wordt merk ik niet echt, maar door de fijne verzorging blijft mijn kleur wel langer mooi. Vanwege de lage beschermingsfactor bied hij naar mijn mening onvoldoende bescherming voor een middag (in ieder geval tussen 12-16 uur) in de volle zon. Voor die uren is de zonnemelk met SPF 30 dan wel weer uitermate geschikt.


Ingrediënten:
Ethlthexyl Stearate, C12-15 Alkyl Benzoate, Cyclopentasiloxane, Octocrylene, Homosalate, Ethylhexyl Salicylate, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Oenothera Biennis Oil, Oleoyl Tyrosine, Luffa Cylindrica Seed Oil, Tocopheryl Acetate, Oleic Acid, Parfum, BHT, Solanum Lycopersicum Extract, Linalool, Citral, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnemal, Limonene, Citronellol, Cinnamyl Alcohol, Eugenol.

Prijs: €18,25 voor 200 ml.

Conclusie: 
Ik besef me steeds meer hoe belangrijk het beschermen van je huid tegen de zon is, en ga dan ook niet meer naar buiten zonder mijn huid te hebben ingesmeerd. Beide producten uit de zonverzorgingslijn van Biodermal zijn mij heel goed bevallen. De zonverzorgingsproducten van Biodermal zijn niet goedkoop, maar deze twee producten zijn hun geld wat mij betreft helemaal waard. De producten zijn prettig in gebruik, voelen fijn aan op de huid en doen wat ze beloven; je huid bescherming bieden. Voor gewoon dagelijks gebruik is de zonneolie perfect. Op de echte zomerdagen gebruik ik de zonnemilk, vanwege de hogere beschermingsfactor. 

Wat is jullie favoriete zonverzorgingsproduct?
Liefs,
Carolien



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Follow
Made With Love By The Dutch Lady Designs