Me gusta España / Deel 1

zondag 29 maart 2015


Hoi lieve allemaal! Het is even een tijdje stil geweest, maar zoals jullie misschien hebben gelezen kwam dat doordat ik een weekje heb doorgebracht in het mooie Spanje. Bij terugkomst in Nederland werd hier onverwachts nog een mini-vakantie aan toegevoegd, maar hierover volgt later meer. 
Ik heb enorm genoten van het Spaanse leventje en dit avontuur was helaas weer veel te snel voorbij. Vlak voor mijn vakantie heb ik een nieuwe camera aangeschaft en tijdens mijn tripje moest ik deze natuurlijk uitproberen. Ik heb een hoop mooie foto's gemaakt en ik wil er graag een aantal met jullie delen in mijn reisverslag!

Op donderdag 19 maart ging de wekker al om 03.45 uur(!). En dat was vroeg! Helemaal omdat ik de avond ervoor, zoals gewoonlijk mijn koffer nog moest inpakken, en dus pas na twaalven in bed lag. Steeds als ik op reis ga neem ik me voor om op tijd te beginnen met inpakken en begin ik al dagen van te voren met lijstjes en benodigde aankopen. Maar als het dan eenmaal bijna zover is wordt het een chaos in mijn hoofd. Er moeten opeens nog tien dingen bij die niet op mijn lijstje stonden - want, als ik de tijd heb om nagels te lakken, welke kleur dan? - en op plaats van bestemming blijken de belangrijke dingen, zoals een pyjama dan uit mijn koffer te zijn verdwenen.
Is dit voor jullie ook herkenbaar of ben ik de enige die zo ontzettend slecht is met inpakken?

Alhoewel ik de avond van te voren enorme stress had, kon ik die ochtend redelijk rustig opstarten met een ontbijtje en een kopje thee, had ik zelfs tijd om me op te maken en was ik er na drie keer checken redelijk zeker van dat ik het meeste bij me had. Toen was het tijd om te vertrekken!
Mijn vriend bracht me naar Schiphol, en bij de gate was het tijd om hem voor een weekje gedag te zeggen. Ik ben misschien een enorme jankerd om dit te zeggen, maar sinds we elkaar kennen zijn we nooit langer dan twee dagen van elkaar gescheiden geweest, dus stiekem vond ik het best lastig om nu voor een langere tijd afscheid te nemen. Maar toen ik zag dat een grondstewardess ons bemoedigend stond aan te kijken, besefte ik me dat we wellicht iets te moeilijk deden over die paar dagen. Om te voorkomen dat ons afscheid teveel ging lijken op een opname uit Hello, Goodbye ben ik maar snel richting mijn vliegtuig gegaan.


De vlucht was naar Barcelona was alvast prachtig, langs de bergen, het water, het strand en over de Spaanse steden. Ik kon echt geen genoeg krijgen van het uitzicht!


Rond 10.30 uur landde ik veilig in Barcelona, waar het weer prachtig was met een temperatuur van 20 graden, beter kon de vakantie niet beginnen! Vanaf Barcelona moest ik verder reizen richting Tarragona om daar mijn lieve vriendinnetje José op te zoeken. José is eind januari naar Tarragona verhuisd om daar te studeren voor een half jaar. Alhoewel ik al veel van haar belevenissen daar had gehoord was het natuurlijk veel leuker om haar zelf te komen opzoeken om te zien waar ze woont en haar leventje daar van dichtbij te ervaren. 

Tarragona ligt in de regio Catalonië op ongeveer een uurtje afstand met de trein vanaf Barcelona. en De stad ligt direct aan de kust, niet ver bij Salou vandaan. Tijdens de treinreis hoef je je absoluut niet te vervelen met een continue prachtig uitzicht over de stranden en de zee, maar eenmaal aangekomen kon het genieten pas echt beginnen. Het was enorm leuk om José weer te zien in deze prachtige stad (wauw, hoe cool is het om daar te wonen?!) en om haar weer even een dikke knuffel te kunnen geven. Natuurlijk gingen we eerst naar het appartement om mijn koffer te lozen, en daar ontmoette ik ook José haar leuke huisgenootje Marije. De dames hadden erg hun best gedaan om me welkom te heten met Spaanse vlaggetjes en een zelfgemaakte mega vlag, super lief :) Ik voelde me meteen welkom! 


Die middag heb ik samen met José een wandeling gemaakt naar de oude stadsmuur, om vanaf daar de smalle straatjes te verkennen en richting La Rambla Nova te lopen; de grootste straat van Tarragona. We kwamen ook langs een smal straatje met allemaal beschilderde paaltjes, ieder met hun eigen patroontje. Lekker vrolijk! Rond een uur of half vier was het tijd voor lunch en hebben we daar een leuk tentje opgezocht. 

Het ritme van de mensen in Spanje is compleet anders dan bij ons. José en Marije zijn natuurlijk al goed ingeburgerd, maar vertelden mij dat ik ook snel zou wennen aan het grote verschil in tijden daar. Lunchtijd in Spanje is tussen 14.00 en 16.00 uur, als de siësta plaatsvindt en de meeste winkels ook gesloten zijn. Avondeten doet men pas na 22.00 uur en het nachtleven begint pas rond 02.00 uur. In Nederland kunnen we ons dat niet voorstellen, maar hier is het wel logisch omdat men door de siësta  's middags een break neemt, maar er vervolgens in de meeste winkels wel gewerkt wordt tot 22.00 uur. Al hoewel ik had verwacht dat ik wel even moeite zou hebben met dit nieuwe schema, vloog de middag voorbij en was het voor we het wisten al erg laat.




Na de lunch zijn we verder gelopen naar de haven, waar enorme jachten lagen. Onvoorstelbaar wat je met zo'n grote boot moet, maar indrukwekkend was het wel. Vervolgens hebben we nog even een kijkje genomen in het winkelcentrum en daarna zijn we weer richting het appartement gegaan om onze beentjes even te strekken.


Ons late diner werd mogelijk gemaakt door chef José en na een lekkere pasta was het tijd voor een balkonsessie met Hollandse hits, meezingen, Wodka-sinas en veel lachen! De stevige wind die in de middag waaide was compleet gaan liggen, dus het was een heerlijke avond om buiten te vertoeven. Uiteindelijk zijn we natuurlijk met z'n drietjes in de kroeg beland, heb ik een aantal van José haar medestudenten ontmoet en hebben we tot in de late uurtjes gedanst



De eerste dag van mijn reis zat boordevol nieuwe indrukken en leuke momentjes. En de dagen daarop waren misschien nog wel leuker! Zo gingen we onder andere wandelen door de stad, naar het strand, tapas eten en hadden we een tocht naar de bergen van Monserrat, vanwaar je een waanzinnig uitzicht had over het Spaanse land. Deze avonturen en de foto's deel ik in het volgende deel van mijn reisverslag met jullie.

Voor nu, geniet van jullie zondag!


Liefs, 
Carolien

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Follow
Made With Love By The Dutch Lady Designs