Essie lentefavorieten

zondag 5 april 2015


Happy easter everyone! Hopelijk genieten jullie allemaal van een heerlijk paasontbijtje.
Vandaag wil ik jullie graag mijn favoriete Essie lakjes voor dit seizoen laten zien.
Essie is al tijden mijn favoriete merk nagellak, omdat de nagellakken eigenlijk altijd super prettig zijn om mee te werken en de houdbaarheid enorm lang is in vergelijking met andere merken. Sinds ik bekend ben met Essie is mijn nagellak stash dan ook flink uitgebreid. Onlangs kocht ik weer heel wat nieuwe kleurtjes en vandaag wil ik mijn favorieten voor de lente aan jullie laten zien.



- Back in the limo, 377 -
Dit lakje is afkomstig uit de wintercollectie van 2014, maar stiekem vind ik deze veel beter bij de lente passen. De kleur van deze lak vind ik prachtig. Hij is een beetje milky en heeft een perzikachtig tintje, mooi licht en echt een kleur die je overal bij kunt dragen. Omdat de kleur zo licht is, heb je wel meer laagjes nodig dan normaal gesproken. Ik heb drie lagen aangebracht, maar voor een nog betere dekking zou je het nog een keer kunnen doen. De lak blijft licht doorschijnend, maar persoonlijk vind ik dit niet storend. Zoals ik gewend ben van Essie bleef de lak lang zitten, pas na 5 dagen begon mijn wijsvinger ietsje te chippen.

- Go ginza, 249 -
Deze mooie lila kleur is afkomstig uit de lente collectie van 2013. Ik heb eigenlijk nog nooit eerder zo'n fijne kleur paars gezien. Hij is niet te licht, niet te donker. Gewoon perfect dus. De nagellak heeft een goede dekking, na twee laagjes ben je klaar. Helaas moest ik wel constateren dat deze kleur van alle vier het minst lang bleef zitten. Na drie dagen begonnen er hier en daar scheurtjes te ontstaan, voor Essie begrippen is dit niet erg lang. Het neemt niet weg dat ik het een erg fijne nagellak vind, want ik blijf verliefd op de kleur. 

- Find me An oasis, 315 -
Deze frisse ijsblauwe kleur is afkomstig uit de resort collectie van 2014. Als je het mij vraagt is dit echt een kleurtje voor iedere dag, hij past bijna overal bij. Hij is bovendien erg mooi te combineren met pasteltinten. Afhankelijk van het licht wat erop valt verschilt de mate waarop hij blauw uitstraalt, erg leuk! De lak is dekkend in twee laagjes en de houdbaarheid is erg goed. Na vijf dagen was ik toe aan een nieuw lakje.

- Double breasted jacket -
Dit lakje is afkomstig uit de wintercollectie van 2014, maar als je het mij vraagt is deze felle kleur ook helemaal perfect voor in de lente en zomer.  Een vrolijke, intens rode kleur met een ietwat roze gloed. Dit is helaas niet heel goed zichtbaar op de foto's. Maar wauw, de dekking van dit lakje is echt fantastisch. Eigenlijk was ik na één laagje al klaar, maar omdat ik niet anders gewend ben heb ik nog een tweede laagje aangebracht. Alhoewel je van felle kleur altijd verwacht dat ze minder lang houden, ging deze lak toch nog een dikke vier dagen mee en was ik zeer tevreden.

Alle kleuren zijn nog verkrijgbaar en kosten € 9,99 per stuk. Bij het aanbrengen heb ik de basecoat 'First Base' en de topcoat 'Good to go' gebruikt.

Deze vier kleuren zijn absoluut mijn favorieten voor het komend seizoen. Ik ben erg benieuwd welke kleur jullie het mooist vinden. Welk merk nagellak is jullie favoriet?


Liefs,
Carolien



1 opmerking :

  1. Ik heb de go ginza ook, prachtige kleur is echt mijn lievelings! Die andere kleurtjes vind ik ook erg gaaf! Zag die onderste laatst in de sale staan en twijfelde om hem te kopen heb toen toch gekozen voor Lovie dovie maar ga deze denk ik toch nog maar even halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Follow
Made With Love By The Dutch Lady Designs