Mijn doelen voor 2016

maandag 11 januari 2016




Allereerst wil ik jullie allemaal een heel gezond, liefdevol en vooral happy nieuwjaar wensen! Dat mag nog toch wel, op alweer de elfde dag van januari?! Man, wat gaat de tijd toch snel! De eerste tien dagen van het jaar zijn voor mijn gevoel echt omgevlogen. Ik zit helaas alweer de hele week non-stop met mijn neus in de studieboeken, want januari betekend voor mij ieder jaar weer: tentamens.

Gelukkig moet je tussen het studeren door soms ook pauzeren en heb ik van die gelegenheid gebruik gemaakt om een lijstje op te stellen met mijn doelen voor het komende jaar. Ik heb een hekel aan goede voornemens, want zoals ik al vertelde in mijn vorige blog ben ik van mening dat je met een voornemen beter direct kunt beginnen. Maar ik ben wel gek op lijstjes, dus natuurlijk heb ik er eentje gemaakt met een aantal doelen die ik dit jaar graag wil bereiken.

De studentenrechtbank met goed resultaat afronden
Momenteel zit ik in het laatste jaar van mijn bachelor en mag ik dit jaar de studentenrechtbank doen: het afsluitende vak van de bachelor rechtsgeleerdheid waar je als student aan je eerste rechtszaak deelneemt. Eigenlijk had ik dit vorig jaar horen te doen, maar mijn depressie gooide roet in het eten en zorgde ervoor dat ik een jaar achterstand opliep. Ook dit jaar verwacht ik niet mijn gehele bachelor te kunnen afronden, want ik moet nog gewoon teveel vakken maar dat is prima. Ik doe wat ik kan doen, en het laatste beetje rond ik volgend studiejaar af. Ik heb inmiddels wel genoeg punten verzameld om de studentenrechtbank te doen en daar heb ik erg veel zin in! Ik heb de rol van strafrechtadvocaat en ben momenteel bezig met het schrijven van mijn eerste schriftelijke stuk. Er zal daarna nog een stuk volgen, en uiteindelijk mag ik in mei mijn eerste pleidooi houden in de oude rechtbank van Groningen voor een zaal vol studenten, docenten en familieleden. Spannend, maar ook heel cool! Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Meedoen aan een hardloopwedstrijd voor de 10 km
In het afgelopen jaar heb ik echt gemerkt dat sporten heeft geholpen om me weer beter te gaan voelen. Het helpt me om mijn hoofd leeg te maken en het voelt als ontspanning. Natuurlijk verbruik je veel energie, maar ik krijg er ook veel energie door teru. En zelfvertrouwen, een fitter lijf en een grotere drive om verder te gaan met alles waar ik mee bezig ben. Heerlijk dus. Een aantal weken geleden ging ik gewoon een blokje hardlopen nadat ik dit maanden niet had gedaan. Ik trainde wel in de sportschool en had het idee dat mijn conditie sterk vooruit was gegaan, maar ik had geen idee hoever ik kon lopen nu. Ik besloot gewoon te gaan en liep vrij gemakkelijk meer dan 5 km aan een stuk door. Wauw! I did it en het was gewoon leuk! Nooit gedacht dat ik het hardlopen als zo fijn zou ervaren. Eerdere pogingen met schema's om op te bouwen vond ik altijd een drama. Na een kilometer dacht ik vaak al dat ik dood ging en ik keek vol afgrijzen naar mensen die het hardlopen 'een leuke hobby' vonden. Waaronder mijn vader, waar haalde die man het vandaan dat je dit voor je eigen genot doet? Nou pap, ik heb het eindelijk begrepen! Mijn conditie was eerder gewoon te waardeloos. Nu ik het hardlopen meer kan waarderen wil ik voor mezelf eens meedoen met een wedstrijd. Ik ga echt geen halve marathon lopen, want het moet wel leuk blijven, maar tien kilometer lijkt me een mooie afstand.

Iedere maand een boek lezen
Vorig jaar heb ik echt te weinig boeken geleden. Zo jammer, want lezen is echt even een momentje waarop ik tot rust kan komen. Maar je moet jezelf die tijd natuurlijk wel gunnen. Nadat ik op de blog van Deisy las dat zij het afgelopen jaar in twaalf maanden tijd twaalf boeken las dacht ik, dat kan ik ook. Dus een boek lezen staat vanaf nu gewoon weer op mijn weekplanning. En de eerste van het jaar heb ik al bijna uit. Oké, misschien een beetje valsspelen want in dit boek ben ik vorig jaar al begonnen, maar misschien begin ik deze maand dan wel direct aan een tweede.

Een opmaakhoekje creëren in de slaapkamer
Sinds ik ben begonnen met mijn blog ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in beauty. Ik was altijd al een meisjes meisje dat erg van make-up hield, maar door mijn blog heeft het nu serieuzere vormen aangenomen. Resultaat; een badkamerkast die uitpuilt. Iedere ochtend sta ik weer te graaien in een rommelige kast en erger ik me aan het slechte licht bij de spiegel. Daarom zou ik graag het komende jaar (lees: het liefst vandaag nog) een hoekje in de slaapkamer creëren waar ik 's ochtends rustig kan zitten om me op te maken, waar ik goed licht heb en waar ik schaamteloos al mijn mooie producten en plek kan geven. Ik heb online natuurlijk al de nodige inspiratie opgedaan, misschien dat ik dit binnenkort nog eens in een artikel met jullie deel.

Meer reizen maken
Het afgelopen jaar ben ik in de zomer niet op vakantie geweest. In het voorjaar had ik natuurlijk wel een fantastisch tripje naar Tarragona en Barcelona, waar ik jullie uitgebreid over heb verteld, maar verder was het afgelopen jaar qua reizen bijzonder rustig. Alhoewel ik me goed vermaakt heb en we natuurlijk net onze hond hadden met wie ik de hele zomer geknuffeld heb, wil ik dit jaar toch wel weer meer gaan reizen. Het eerste tripje staat al op de planning gelukkig! Op 29 januari vlieg ik namelijk voor 5 dagen naar Finland.

Een festival bezoeken
Door de komst van hond en alle andere dingen die speelden het afgelopen jaar ben ik niet naar een festival geweest. Zo jammer, want ik hou echt van het festival-sfeertje, de muziek en de mensen en ik probeer eigenlijk ieder jaar wel een festival te bezoeken. In 2014 ging ik nog naar Pinkpop waar ik natuurlijk the Rolling Stones en allemaal andere fantastische artiesten live heb gezien. Nog steeds kippenvel als ik daar aan terugdenk! Dit jaar zou ik graag naar Welcome to the Village gaan, een heel gaaf festival in een natuurgebied vlakbij mijn huis. En misschien daarnaast nog naar een groter festival zoals Lowlands of Sziget.

Je weet natuurlijk nooit vooraf wat het jaar je zal brengen, maar ergens heb ik wel het idee dat dit een heel tof jaar gaat worden. Ik zit weer lekker in mijn vel, heb volop plannen en energie voor tien. De komende weken moet ik eerst alle tentamens nog even overleven, maar daarna zeg ik; laat maar komen al die belevenissen!

Hebben jullie jezelf ook bepaalde doelen gesteld voor dit jaar? Welke?
Liefs,
Carolien











Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Follow
Made With Love By The Dutch Lady Designs