Recept: Pastasalade

vrijdag 17 april 2015


Joepie! Het is al een aantal dagen echt heerlijk weer. Tijd om lekker naar buiten te gaan, heerlijk genieten van het getjirp van vogeltjes en alle mooie voorjaarsbloemen die in bloei staan. En tijd om lekker op een terrasje te gaan zitten of buiten in de tuin. Echt puur genieten als je het mij vraagt. Met het weer veranderd ook mijn smaak qua eten en de afgelopen dagen krijg ik dan ook weer zin in zomerse gerechten zoals deze lekkere pastasalade. Dit recept is ooit toevallig ontstaan door alles wat ik nog in huis had bij elkaar te gooien, maar is inmiddels één van de favorieten bij mijn familie.

Ben je benieuwd hoe ik dit maak? Lees dan snel verder.


Deze pastasalade is heel easy om te maken en kost niet veel tijd. Je kunt de salade als lunch eten en meenemen naar je werk, of 's avonds eten als diner. De pastasalade is zowel lauwwarm als koud erg lekker. Zelf vind ik hem zo lekker dat ik de salade vaak 's avonds eet en vervolgens de volgende dag meeneem om er 's middags in het zonnetje nog eens van te genieten.




Wat heb je nodig:
❤︎ 400 gram penne frigate of fusilli
❤︎ 500 gram kipfilet
❤︎ 250 gram champignons
❤︎ 250 gram cherrytomaten
❤︎ 190 gram groene pesto
❤︎ 40 gram rucola
❤︎ 2 bollen mozzarella
❤︎ 30 gram pijnboompitten



Wat moet je doen:
❤︎ Kook ongeveer 800 ml water in een pan voor de pasta. Voeg de pasta toe zodra het water kookt en volg qua kooktijd de aanwijzingen op de verpakking. 
❤︎ Verwarm ondertussen de pijnboompitten in een wokpan zonder olie. Haal uit de pan zodra ze beginnen te ruiken en bewaar in een schaaltje.
❤︎ Snijd de kipfilet in blokjes. Verhit dan wat olie in de wokpan en bak de kip op hoog vuur. Snijd ondertussen de champignons in plakjes en zodra de kip mooi wit gekleurd is (ca. 6 min) gooi je de champignons erbij in. 
❤︎ Als de pasta klaar is giet je hem af en spoel je de pasta daarna af met koud water. Laat vervolgens verder afkoelen.
❤︎ Snijd de cherrytomaatjes doormidden. Zodra je denkt dat het vlees gaar is en de champignons mooi bruin gebakken zijn kun je de tomaten erbij gooien. Bak ongeveer 3 minuten mee op middelhoog vuur.
❤︎ Voeg dan de pesto toe en verwarm even mee. Zet vervolgens het gas uit en laat de giet de saus in een saladekom. Laat ongeveer een kwartier afkoelen.
❤︎ Snijd de mozzarella in stukjes. Voeg de pasta en de rucola toe aan de saus en vermeng goed. Voeg als laatste de mozzarella toe en meng nogmaals. 




De pasta is nu klaar om geserveerd te worden. Schep de pastasalade op je bord, garneer met de pijnboompitten en eet smakelijk! Neem vooral een momentje voor jezelf om lekker van je eten te genieten en als het mogelijk is: ga lekker buiten zitten!


Genieten jullie ook zo van het mooie weer?

Liefs,
Carolien



7 opmerkingen :

  1. Mmm, dit lijkt op wat ik laatst maakte maar dan beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yummiee, dat ziet er echt wel lekker uit. Ik ga het binnenkort eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heeerlijk uit. Ik geniet ook heerlijk van het weer!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh dit is zo lekker op een warme dag. Fijn recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit Carolien <3 Ik ben ook dol op pastasalades tijdens de lente en zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij heerlijk! Ik ben sowieso al dol op pastasalades :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh dit ziet er zalig uit! Ik ga het eens proberen te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Follow
Made With Love By The Dutch Lady Designs